Office 365 tools die thuiswerken makkelijker maken

Omwille van de strenge maatregelen die de overheid heeft genomen m.b.t. het indammen van het coronavirus in ons land, zijn heel wat klanten overgeschakeld op thuiswerk. Binnen het Office 365 aanbod ligt de focus zeer sterk op altijd en overal kunnen werken, wat in deze moeilijke omstandigheden natuurlijk van pas komt. Welke tools, kunnen we nu gaan inzetten om productief vanop afstand te kunnen samenwerken?

 

  1. Exchange online: uw mailbox in de cloud. Lees altijd en overal uw mails, op uw pc, laptop en smartphone.
  2. OneDrive for Business: uw persoonlijke bestanden in de cloud. Al uw bestanden beschikbaar online met de mogelijkheid om deze te synchroniseren naar uw lokaal toestel.
  3. SharePoint bibliotheek: de gedeelde netwerkschijf in de cloud. Deel bestanden met collega's op 1 centrale plaats, online met synchronisatie naar uw lokaal toestel.
  4. Microsoft Teams: het centraal communicatieplatform voor uw organisatie. Communiceer met uw collega's binnen 1 applicatie d.m.v. chat, audio, video, ... Je kan bovendien ook via Teams bellen en bereikbaar zijn op uw vast nummer van het werk, zelfs van thuis uit. Lees meer hier: Teams als vervanger van de telefooncentrale.

 

Wat meer informatie nodig? Lees onze verschillende blogberichten:

 

 

Een introductie tot Teams nodig? Hier zijn alvast een aantal interessante links:

 

Homework teams


4 outils Office 365 qui peuvent faciliter le travail à domicile

En raison des mesures strictes prises par le gouvernement concernant le confinement du coronavirus dans notre pays, de nombreux clients sont passés au travail à domicile. Dans Office 365, l'accent est mis sur la possibilité de travailler n'importe où et n'importe quand, ce qui est bien sûr utile dans ces circonstances difficiles. Quels outils pouvons-nous maintenant utiliser pour pouvoir travailler de manière productive à distance?

 

  1. Exchange online: vos e-mails dans le cloud. Lisez n'importe où et n'importe quand vos e-mails sur votre pc, portable et smartphone.
  2. OneDrive for Business: vos documents personnels dans le cloud. Tous vos documents professionnels et personnels dans le cloud avec la possibilité de les synchroniser localement sur votre PC.
  3. SharePoint bibliotheek: les documents partagés dans le cloud. Partagez des fichiers avec vos collègues sur un endroit central. Les fichiers sont toujours accessible en ligne et peuvent aussi être synchronisés vers votre pc.
  4. Microsoft Teams: la plateforme de communication centrale de votre organisation. Communiquez avec vos collègues au sein d'une seule application au moyen de chat, audio, vidéo, ... Vous pouvez également appeler à partir de Teams et être disponible sur votre numéro fixe du bureau, même depuis votre domicile. En savoir plus ici: Teams comme central téléphonique.

 

Besoin de plus d'informations? Lisez nos différents articles de blog:

 

 

Besoin d'une introduction à Teams? Voici quelques liens intéressants:

 

Homework teams

English

English

Homework teams

ERROR. Controleer alle velden en probeer opnieuw.
Bedankt! Uw bericht werd verstuurd.